flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Увага, суд перейменовано з Жовтневий районний суд м. Кривого Рогу

Комунікаційна стратегія суду на 2025-2026 роки

 

 

 

 

 

Комунікаційна стратегія

Жовтневого районного суду

міста Кривого Рогу Дніпропетровської області

на 2025-2026 роки

 

 

 

Зміст.

  1. Вступ
  2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
  3. Стан зв’язків з громадськістю
  4. Мета і основні цілі Комунікаційної стратегії суду
  5. Цільові авдиторії суду
  6. Форми і засоби комунікації (канали зв’язків) з цільовими авдиторіями
  7. Очікувані результати від реалізації запланованих заходів

 

 

  1. Вступ.

 

Комунікаційна стратегія Жовтневого районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області (далі – суд) є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікацій, включає в себе сукупність комунікаційних засобів та методів, що покликані надавати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, реалізації об’єктивного, неупередженого та відкритого правосуддя.

Зміст і структура Комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя, а завдання суду в цьому напрямку ґрунтуються на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність судів в сфері комунікації.

Координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова суду,  відповідальні за виконання: керівник апарату суду, суддя-спікер, та  головний спеціаліст (прес-секретар).

 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду.

 

Суд здійснює свою внутрішню та зовнішню комунікаційну діяльність завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій, веденню внутрішнього документообігу  управлінню апаратом суду та донесенню інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через засоби масової інформації в мережі «Інтернет».

Задля широкого та системного висвітлення діяльності суду в засобах масової інформації в суді функціонує пресслужба, до якої належать суддя-спікер та головний спеціаліст (прес-секретар).

Пресслужба здійснює інформування суспільства про діяльність суду  шляхом оприлюднення інформації на офіційному вебсайті суду вебпорталу «Судова влада» та на сторінці у соціальній мережі Facebook.

Щоденно здійснюється моніторинг висвітлення діяльності суду у засобах масової інформації загальнодержавного та місцевого значення.

До завдань і обов’язків пресслужби суду входить:

Один зі способів реалізації комунікаційної діяльності суду – це взаємодія з громадськістю шляхом надання відповідей на запити  та звернення в порядку, встановленому Законом України «Про доступ до публічної інформації» та Законом України «Про звернення громадян».

У приміщенні суду розміщено інформаційні стенди, де відвідувачі мають можливість дізнатися необхідну інформацію: ознайомитися з переліком справ, призначених до розгляду, зразками документів та графіком прийому громадян.

На офіційній сторінці суду на веб-порталі «Судова влада України»  також розміщена загальна інформація про суд, регулярно публікується інформація щодо розгляду справ, які становлять значний суспільний інтерес, актуальна інформація для відвідувачів суду та учасників судових процесів, зразки типових заяв, реквізити, тощо. Також оприлюднюється інформація про заходи, які проводить суд, а також ті, в яких беруть участь судді та працівники апарату суду.

Суд прагне відкритості у своїй діяльності, тому веде планову та системну комунікаційну діяльність у двох напрямках: 

 

  1. Стан зв’язків з громадськістю

 

Суд використовує два основні джерела інформування: сайт суду на вебпорталі «Судова влада України» та сторінку в соціальній мережі Facebook.

Ведеться робота інформаційно-просвітницького характеру з учнями та студентами, зокрема дні відкритих дверей, оглядові екскурсії, відриті лекції тощо.

У рамках внутрішньої комунікації проводяться збори суддів, наради із працівниками апарату суду, а також заохочення до підвищення рівня кваліфікації та особистого розвитку кожного працівника апарату суду.

 

  1. Мета і основні цілі Комунікаційної стратегії суду.

 

Метою Комунікаційної стратегії суду є формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи Жовтневого районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області, як ланки системи судочинства, налагодження відкритого та ефективного діалогу суду із громадськістю, формування позитивного іміджу судової влади в Україні в цілому.

Основні цілі Комунікаційної стратегії:

 

  1. Цільові авдиторії суду.

 

Внутрішні:

Зовнішні:

 

  1. Форми і засоби комунікації (канали зв’язків) з цільовими авдиторіями.

 

Пріоритетними цільовими авдиторіями суду є зовнішні групи, зокрема:

Основні канали комунікації: вебсайт та сторінка суду у соціальній мережі, інформаційні стенди, телефонна комунікація, організація тематичних та просвітницьких заходів тощо.

Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією обов’язково врахувовується специфіка кожної окремої групи.

Обираючи засоби комунікації із громадянами, слід розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще обирати канали, які є більш масовими та доступними широкому загалу.

Канали зв’язку з громадськістю:

Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно врахувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих засобах масової інформації працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.

Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:

1)  роз’яснення з питань пов’язаних з діяльністю судів;

2)  надання інформації через вебсайт суду;

3) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо до зацікавлених засобів масової інформації.

Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з даною групою є популяризація роботи в суді, з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:

 

  1. Очікувані результати від реалізації запланованих заходів

 

Комунікаційна стратегія суду впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, налагодження ефективного та зворотного діалогу із суспільством.

 За результатами реалізації очікується зростання рівня довіри громадян до суддів та працівників апарату суду, підвищення авторитету суду шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.

 Громадяни повинні сприймати суди як установи, що покликані захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має бути певен у тому, що рішення суду ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.

Отже, серед очікуваних результатів можна назвати: